Beweging

In deze module gaan we bestuderen hoe we de beweging van vallende objecten kunnen beschrijven en visualiseren op het scherm met behulp van een animatie.

Kijk om te beginnen eens naar het filmpje hiernaast. Anna Watts is associate professor in de astrofysica bij de UvA en vertelt over haar ervaring met programmeren bij het onderzoek.

Dag 1: Beweging door zwaartekracht

  1. Opdracht Bestudeer de beweging van een vallende appel

  2. Leer over het gebruiken van meerdere grafieken

  3. Opdracht Bestudeer de beweging van een basejumper

Dag 2: De ultieme freefall

  1. Leer over het debuggen van simulaties

  2. Opdracht Wat gebeurt er als je door de aarde heen valt?

Dag 3: Animaties in Python

  1. Leer hoe je animaties maakt in Python

  2. Opdracht De spriraliserende stip

  3. Opdracht Laat zien hoe een dronken student beweegt

Dag 4: Angry birds

  1. Opdracht Besef hoe makkelijk je miljonair had kunnen worden door Angrybirds zelf te programmeren

Evaluatie

Ben je klaar met deze module? Help ons dan om deze te verbeteren: vul de evaluatie in.