Monopoly

Na een korte kennismaking met animaties in Python gaan we in de eerste 3 dagdelen van deze module het spel Monopoly simuleren. Het is ondoenlijk om dit analytisch te doen omdat er met het gebruik van dobbelstenen een ingewikkeld element van kans in het spel besloten ligt is. Speltheorie in de praktijk.

Tijdens dag 4 maken we ook kennis met het simuleren van een natuurkundig verschijnsel: vallen (met of zonder wrijving).

Dag 1: Animaties en start Monopoly

  1. Leer hoe je animaties maakt in Python

  2. Opdracht De spiraliserende stip

  3. Opdracht Laat zien hoe een dronken student beweegt

  4. Lees over Monopoly

  5. Opdracht Monopoly met 1 speler in Donald Trump-mode

Dag 2: Monopoly - startgeld

  1. Opdracht Effect van een eindige hoeveelheid startgeld in het spel

Dag 3: Monopoly - speler en zoeken naar evenwicht

  1. Opdracht Voeg een tweede speler toe en herstel het evenwicht

Dag 4: Natuurkunde simulaties: zwaartekracht

  1. Opdracht Bestudeer de beweging van een vallende appel

  2. Lees nog even terug over het gebruiken van meerdere grafieken

  3. Opdracht Bestudeer de beweging van een basejumper

Evaluatie

Je bent klaar met deze module! Vul alsjeblieft de evaluatie in.